Profesionalna orijentacija – odabir prikladnog zanimanja

2020-05-11

Odabir zanimanja jedna je od najvažnijih odluka u našem životu. Ono što radimo i kako radimo određuje naš materijalni položaj, društveni ugled, mjesto stanovanja, naše prijatelje. Određuje način na koji vrednujemo sebe, kao i način ophođenja i ponašanja drugih prema nama.

Koje su to vrijednosti koje želim ostvariti u životu? Neki vrednuju i žele bogatstvo, drugi cijene moć i utjecaj na druge ljude, neki žele pomagati drugim ljudima. Neki žele biti fizički aktivni i provesti uzbudljiv život, ili se posvetiti intelektualnom stvaralaštvu i estetskom ugođaju, ili smirenom religijskom životu.

Da bismo uspješno obavljali aktivnosti u nekom zanimanju, trebamo prosuditi vlastite sposobnosti. Sposobnosti su naše temeljne osobine i one određuju naš domet u nekoj aktivnosti. Upoznati svoje vrijednosti znači upoznati sebe. To nije nimalo lako i zato iskrena prosudba vlastitih osobina mnogo će pomoći u odabiru što prikladnijeg zanimanja.

Ovaj upitnik pomaže u određivanju vlastitih interesa i sposobnosti te lakšem odabiru budućeg zanimanja. Sretno!

UPITNIK
Profesionalno usmjerenje i Karijerni plan

  • Kakav je moj uspjeh u školi? (Koje predmete najviše volim - koji su razlozi, u kojim školskim aktivnostima i sekcijama sudjelujem, koje sam izborne predmete odabrao i zašto?)
  • Koji su moji interesi? (U čemu pokazujem najbolje rezultate, u kakvim aktivnostima uživam, u čemu mi brzo prođe vrijeme, kako provodim slobodno vrijeme, imam li neki hobi?)
  • Koje su moje sposobnosti? (Koje su moje intelektualne i fizičke sposobnosti, jesam li komunikativan, sklon računanju, sportski tip? Za koje sposobnosti smatram da su moja prednost u izboru zanimanja?)
  • Koji sam ja tip osobe?
  • Koje zanimanje ću odabrati? (što ću odabrati, zašto? - koje kompetencije posjedujem za ovo zanimanje: znanje, vještine i stavovi potrebni za obavljanje zadataka, koje su karakteristike zanimanja, gdje, u kakvim uvjetima i na koji način se radi, koja sredstva i alati se koriste, što sve uključuje ovo zanimanje - putovanja, upoznavanja, timski rad, samostalnost, upravljanje, kreativnost, ...)
  • Koje su društvene vrijednosti mog zanimanja? (Baviti se praktičnim, intelektualnim ili kreativnim radom, pomagati i savjetovati ljude, upravljati tvrtkom i ljudima - na koji način doprinosim razvoju društva?)
  • Karijerni plan: (kako će se razvijati moja karijera, postoji li mogućnost napredovanja i usavršavanja u struci, kakva je budućnost ovog zanimanja, kako predviđam završetak svoje profesionalne karijere?)


Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti